De uitdaging
Klanten in de bijstand maken niet altijd gebruik van zogenaamde voorliggende voorzieningen. Een gemiste kans. De gemeente geeft hierdoor meer geld uit dan nodig is en zorgklanten krijgen niet waar ze recht op hebben. Het doorlichten van klantbestanden op voorliggende voorzieningen is tijdrovend en vergt specifieke expertise. Maar het levert u gegarandeerd een forse besparing op.
De oplossing
SOZA XPERT heeft een innovatieve methode ontwikkeld om klantenbestanden in zeer korte tijd te screenen. In 2012 startten we met het screenen op voorliggende voorzieningen en rechtmatigheid bij de gemeente Rotterdam. Het betrof hier ruim 40.000 (!) klantendossiers. Onze XPERTS, die op de hoogte zijn van de wettelijke kaders en regelingen, analyseren nauwgezet het omvangrijke klantenbestand en controleren of klanten kregen waar ze recht op hadden.
Het resultaat
Door het project werd er een aanzienlijke besparing gerealiseerd die in de miljoenen liep. De gemeente Rotterdam was content met het behaalde resultaat.
‘In de afgelopen twee en een half jaar hebben de medewerkers van SOZA XPERT hun werkzaamheden naar volle tevredenheid uitgevoerd. Ik heb SOZA XPERT leren kennen als een zeer deskundig bureau en beveel het dan ook van harte aan’ (De heer L.A. Severijnen – Directeur cluster Werk en Inkomen)
Informatie
Meer over screenen op voorliggende voorzieningen
Website gemeente Rotterdam